איך למנוע כפל ביטוחי

תוכן עניינים

ביטוח הוא לא הנושא הכי מלהיב בעולם – ורבים מאיתנו חוטפים כאב ראש רק מעצם המחשבה על פוליסות הביטוח השונות שעליהן אנחנו משלמים. אולם כדאי מאוד להקדיש לנושא הביטוח את החשיבות הראויה לו. מעבר לעובדה שתשלומי הביטוח הם מרכיב משמעותי בהוצאות של רוב משקי הבית בארץ – כדאי לדעת שלא פחות מ-6 מיליון פוליסות ביטוח בישראל הן פוליסות כפולות. כלומר, ב-6 מיליון מקרים שונים – ישראלים משלמים סכומי כסף כפולים ומיותרים על פוליסות כפולות.

כדי לסייע לכל אחד לעשות סדר בפוליסות הביטוח שלו – ולחסוך כסף שמתבזבז על כפל ביטוחי – הכנו עבורכם את המדריך המלא למניעת כפל ביטוחי. במאמץ קטן שלא אמור להימשך יותר מדקות אחדות ניתן לחסוך מאות שקלים בחודש ואלפי שקלים בשנה. אז למה אתם מחכים?

מהו כפל ביטוחי?

כל אחת מפוליסות הביטוח שלנו מכסה מצב מסוים. למשל, פוליסות ביטוח בריאות למקרה של אשפוז ממושך – או ביטוח דירה למקרה של פריצה, שריפה או קריסה. כפל ביטוחי הוא מצב שבו אנחנו משלמים על שתי פוליסות ביטוח שונות שמכסות את אותו מצב. כך אנחנו מוציאים מכיסנו סכום כפול על אותה הגנה ביטוחית.

חשוב להבין שגם אם יש לנו שתי פוליסות ביטוח שמכסות את אותו המצב – נוכל להגיש רק תביעה אחת בעת צרה. כלומר, כפל ביטוחי לא מעניק לנו שום יתרון מכל סוג שהוא – ורק מוביל לבזבוז כסף בכל חודש.

מרבית המקרים של כפל ביטוחי מתרחשים בפוליסות ביטוח בריאות – לרוב במקרה שבו קיימות פוליסות ביטוח בריאות נפרדות בניהול פרטי ובמסגרת מקום העבודה. 

כיצד מאתרים מצבים של כפל ביטוחי?

עד לפני מספר שנים לא הייתה דרך פשוטה לחפש מצבים של כפל ביטוחי – ובמקרים רבים ישראלים נאלצו לשלם שנים על פוליסות ביטוח מיותרות מבלי לדעת על כך. כדי לפתור את הבעיה הזו הקים משרד האוצר אתר בשם הר הביטוח. זהו כלי ממשלתי רשמי שמאפשר להזין את תעודת הזהות ולאמת את הפרטים האישיים שלנו – וכך לקבל לידינו תמונה מלאה ונרחבת על כל פוליסות הביטוח שרשומות על שמנו. ביטוח רכב, ביטוח חיים, בריאות בריאות וביטוח דירה – כל פוליסת ביטוח אפשרית תופיע בהר הביטוח.

כך אנחנו מקבלים גישה פשוטה בכתובת אחת לכל הביטוחים עליהם אנו משלמים – מבלי שנצטרך לרדוף אחרי חברות הביטוח השונות. מערכת הר הביטוח מזהה באופן אוטומטי מצבים של כפל ביטוחי – ומתריעה עליהם בפני הגולשים. חשוב לציין שמדובר בכלי חינמי ופתוח שפיתחה המדינה – כך שאין צורך לשלם לאף אחד כדי לאתר כפל ביטוחי.

יתרון נוסף של הר הביטוח טמון בעובדה שהמערכת פורסת בפנינו את כל פוליסות הביטוח שלנו – ומאפשרת לנו להסתכל על הרכב התיק הביטוחי שלנו ולזהות מצבים שבהם איננו מכוסים. כמו כן, הר הביטוח מציג בפנינו את העלות של כל פוליסת ביטוח – ובעזרת המידע הזה ניתן לבצע סקר שוק והשוואת מחירים.

כיצד מבטלים כפל ביטוחי?

לאחר בדיקה באתר הר הביטוח ניתן לפנות ישירות לחברת הביטוח שדרכה נרכשה הפוליסה המיותרת ולבטל אותה בשיחת טלפון עם נציג או בצורה מקוונת באתר האינטרנט.

נושאים קשורים
בעקבות החשיפה של הרשות לתחרות בעלי ביטוח בריאות פרטי זוכים להחזרים בגבוה אלפי שקלים בשנה לחשבון הבנק

המספרים מוכיחים: רוב הישראלים בני 30 עד 65, מבזבזים מדי שנה אלפי שקלים על כיסויים כפולים ומיותרים בביטוחי הבריאות הפרטיים. הממצאים הקשים שנחשפו לאחרונה ע"י הרשות לתחרות, הובילו לרפורמה שמאפשרת לכם להשאיר בכיסכם אלפי שקלים.