תוכנית שיקום למסורבי אשראי בעלי נכסים

תוכן עניינים

אם קיבלתם סירוב לקבלת אשראי, כתוצאה מתיקים בהוצאה לפועל, BDI שלילי, או כל תרחיש אחר שמשפיע על דירוג האשראי שלכם, ומיציתם את כל האפשרויות – במקום להתייאש, חשוב להבין שעדיין יש אפשרות לשנות את המצב ולשפר אותו באמצעות תוכנית שיקום למסורבי אשראי בעלי נכסים, ואנשי מקצוע מומחים בתחום שילוו אתכם.

התוכנית מיועדת לתיקון דירוג האשראי, שינוי המצב הכלכלי, ושיבה להתנהלות כלכלית תקינה בפרק זמן של פחות משנתיים. בואו נראה רגע איך התוכנית מתנהלת.

אם יש לכם נכסים בבעלותכם, הפתרון זמין

ברוב המקרים, סירוב הבנקאים להקל על הלווים עם החזרים חודשיים שהם יכולים לעמוד בהם, רק מקשה על מצבם הכלכלי של מבקשי ההלוואות. אבל היום, עם תוכנית שיקום למסורבי אשראי בעלי נכסים, מבקשי הלוואות שקיבלו בעבר מהבנקים סירוב אשראי, יכולים היום ליהנות מפתרון שישנה את מצבם לטובה.

זוהי תוכנית הבראה כלכלית שמטרתה לייצב מצב פיננסי ירוד, עם הרכבת תוכנית פעולה לשיקום דירוג האשראי של מבקשי ההלוואות, כך שיוכלו להגיע למצב של יציבות וצמיחה כלכלית. במסגרת התוכנית, הלווה מקבל משכנתא לסגירת חובותיו, כנגד ערך הנכס הקיים ברשותו, בהתאמה לאפשרויותיו הכלכליות, בהחזרים חודשיים נמוכים.

מסורבי אשראי משנים את מצבם בקלות

עם ליווי של יועץ כלכלי מומחה בתחום, ניתן למחוק דירוג BDI שלילי, ולקבל סיוע מקצועי לתהליך שיקום למסורבי אשראי בעלי נכסים, כדי להגיש את הבקשה מחדש. 

למרות שמצב של BDI שלילי מערים קשיים על מבקשי הלוואות משכנתא, עם הייצוג והליווי של יועץ מומחה בתחום, שיש לו הבנה עמוקה של האופן בו מנהלי הבנקים מתנהלים בבואם לסרב להענקת אשראי או לאשר אותו, ניתן לשנות את המצב ולהגדיל את הסיכויים לקבלת משכנתא או הלוואה מהבנק, למרות דירוג ה-BDI השלילי.

יועץ כלכלי מיומן מכיר היטב את המניעים של הבנקים להגדרת לקוחות במצבים כלכליים שהם מגדירים כ"סיכון", ויש לו את המיומנות המקצועית להגשת בקשה באופן שתספק פתרון הולם לחששות נציגי הבנקים בכל הנוגע לאפשרות הלווה לעמוד בתנאי ההלוואה וההחזרים החודשיים.

חשוב להבין שאתם לא לבד, ויותר מזה, חשוב להבין שיש דרך לצאת מהמצב

אנשים רבים בארץ מתמודדים היום עם חובות מורכבים ומצבים כלכליים קשים, שהביאו אותם למצבי כינוס נכסים, פשיטות רגל, חשבונות מוגבלים, הסדרי חובות, או תיקי הוצאה לפועל. 

תוכנית שיקום למסורבי אשראי בעלי נכסים פירושה קבלת הלוואה כנגד שווי הנכס הקיים, לסגירת ההתחייבויות ושינוי דירוג האשראי. התוכנית המותאמת אישית למצבו הכלכלי של כל לווה, מאפשרת יציאה מהקשיים הכלכליים, עד להשגת יציבות כלכלית שאינה אפשרית בדרך אחרת.

בעלות על נכס קיים משנה את התמונה

חשוב להבין שגם במצב בו הבקשה לקבלת הלוואה מהבנק נתקלת בסירוב, במיוחד במצב בו הצורך בקבלת ההלוואה הוא מידי, הסיבה העיקרית שמובילה את מנהלי הבנקים לסרב לאשר את ההלוואה היא המצב הכלכלי העגום של הלווים, והעדפה להימנע מנטילת הסיכונים למצב של העדר אפשרות הלווים לעמוד בתנאי החזרי ההלוואה ובתנאי התשלומים החודשיים הסדירים. 

אבל במקרים רבים, ההתייחסות לבעלי נכסים קיימים היא שונה, ומנהלי הבנקים ישקלו את האפשרות לשנות את דירוג האשראי ולאשר את ההלוואה, כנגד שווי הנכס הקיים. במקרים אלו, תנאי הסף קובעים שאם המלווה אינו עומד בדרישות ההחזרים החודשיים, הגוף המלווה יפתח בתהליך מכירת הנכס, לשם פירעון החוב.

הנכס שמשועבד להלוואה יכול להיות כל נכס נדל"ן בארץ, כולל דירה, בית, מגרש, חנות, או כל חלקת נדל"ן אחרת. ההלוואה כנגד הנכס מתבצעת לאחר הערכת שמאי, וקביעת שווי הנכס.

בשורה התחתונה, אל תקבלו את המצב כפי שהוא. הצמיחה הכלכלית מחכה לכם מעבר לפינה

אם מנהלי הבנקים עדיין עומדים בסירובם לשנות את דירוג האשראי למרות הנכס הקיים, ניתן לפנות לחברות מימון פרטיות או לגופים כלכליים חוץ בנקאיים, שממציעים חלופות נפלאות למצבי סירובי אשראי. התנאים המוקדמים המוצבים על ידי ארגונים אלו גמישים הרבה יותר מהתנאים המוצבים על ידי הבנקים, עם הליך הרבה פחות מורכב.

הנקודה שחשוב להפנים היא שסירוב אשראי אינו מצב בלתי הפיך, ועם תוכנית שיקום מותאמת אישית על ידי יועץ כלכלי מיומן בתחום, ניתן לשנות את המצב ולהתחיל בחיים חדשים של יציבות וצמיחה כלכלית.

נושאים קשורים
בעקבות החשיפה של הרשות לתחרות בעלי ביטוח בריאות פרטי זוכים להחזרים בגבוה אלפי שקלים בשנה לחשבון הבנק

המספרים מוכיחים: רוב הישראלים בני 30 עד 65, מבזבזים מדי שנה אלפי שקלים על כיסויים כפולים ומיותרים בביטוחי הבריאות הפרטיים. הממצאים הקשים שנחשפו לאחרונה ע"י הרשות לתחרות, הובילו לרפורמה שמאפשרת לכם להשאיר בכיסכם אלפי שקלים.