מהי המטרה של הלוואה לכל מטרה? הנה 6 סיבות טובות לבקשת הלוואה לכל מטרה

תוכן עניינים

רשימת המטרות הנפוצות להגשת בקשה לקבלת הלוואה לכל מטרה, כוללת מימון רכישה גדולה, כיסוי הוצאה גדולה בלתי צפויה, איחוד חובות, טיפול שיניים יקר, רכישת רכב חדש, או כל מטרה חשובה אחרת. 

הלוואות לכל מטרה מוחזרות בתשלומים חודשיים עם ריבית. רוב המלווים יבדקו את ה-BDI של מבקש ההלוואה, וייקחו בחשבון שיקולים שונים על מנת לאשר את ההלוואה או לדחותה, ולקבוע את שיעור הריבית על ההלוואה. 

לכן חשוב להעריך היטב מראש את מטרת ההלוואה כדי להבין אם יש בה צורך, ובמיוחד להבין את אפשרות העמידה בפירעון תשלומי ההלוואה. הנה שש סיבות חשובות לבקשת הלוואה לכל מטרה.

איחוד חובות כדי לשלם חשבונות

איחוד חובות הוא אחת הסיבות העיקריות ללוות הלוואה לכל מטרה. גישה זו יכולה להיות הגיונית אם ניתן לקבל את ההלוואה בריבית נמוכה. אם הלווה משלם את החובות האחרים בכספי ההלוואה, הוא יצטרך לעמוד רק בתשלום חודשי קבוע אחד, ובשיטה זו ניתן יהיה, לפחות בחלק מהמקרים, לחסוך בכספי הריביות. הלוואה אישית לאיחוד חובות יכולה גם לעזור במצבים הבאים:

  • הארכת תקופת ההחזר.
  • הורדת גובה התשלומים החודשיים.
  • הגדלת ההכנסה הפנויה לכיסוי ההוצאות הנחוצות.

כיסוי הוצאות חירום לא מתוכננות

למרות שעדיף לבנות קרן חירום לכיסוי הוצאות בלתי צפויות, הלוואה לכל מטרה יכולה לסייע גם במקרה חירום, כשאין מקורות מימון אחרים. כמה נסיבות להלוואת חירום כוללות:

  • אובדן מקום עבודה או קיצור שעות עבודה.
  • תשלום על תיקוני רכב.
  • עלויות רפואיות גבוהות.
  • תמיכה כלכלית בבן משפחה.

ביצוע שיפוצים יקרים נחוצים בבית

למרות שבעלי בתים רבים מעוניינים לשפץ את ביתם, נטילת הלוואה לכל מטרה לצורך שיפוצים מומלצת בעיקר לשם מימון שיפוץ הבית במקרי חירום. 

הלוואה זו נדרשת כשהמצב הלקוי של הבית עלול להשפיע על הבריאות והבטיחות של בני המשפחה, כמו התפתחות טחב בקירות; חסימה בצנרת או פיצוץ צינורות; דליפות גז; קריסת קירות או מדרגות, או כל מצב מסוכן אחר שדורש שיפוץ מקיף. בתרחישים אלו, הלוואה לכל מטרה מסייעת בתשלום התיקונים לאורך זמן.

מימון הוצאות מעבר דירה

העלות הממוצעת הכוללת של מעבר דירה עשויה להגיע לסכום של 20,000 ₪, ולפעמים יותר, אם המעבר כרוך ברכישת ריהוט וציוד חדש לבית, או הובלה למרחקים ארוכים. 

במקרה שאין אפשרות לממן את המעבר, הלוואה לכל מטרה יכולה להיות מקור מימון טוב לתשלום ההוצאות.

ביצוע רכישה גדולה

ניתן להגיש בקשה לקבלת הלוואה לכל מטרה כדי לממן רכישה גדולה, אבל חשוב להבין שאין פירוש הדבר, שכדאי לבקש את ההלוואה על מנת לממן רכישת מערכת קולנוע ביתית, מערכת ישיבה יקרה לגינה, או טיסה למסע קניות בחו"ל.

הלוואה זו נחוצה למימון רכישות גדולות חיוניות כמו רכישת מקרר כשהמקרר הישן מתקלקל, רכישת ציוד חיוני לתפעול העסק, רכישת ריהוט חדש לחדר ילדים כשהריהוט הישן כבר אינו מתאים, או כל רכישה חשובה אחרת שתאפשר התנהלות תקינה ואיכות חיים הולמת.

סגירת מינוס או כיסוי החובות בכרטיסי אשראי

הלוואה לכל מטרה עשויה לספק את ההזדמנות לקבל הלוואה בריבית נמוכה יותר, לעם תשלומים חודשיים שאפשר לעמוד בהם, בתנאים טובים, לסגירת מינוס או כיסוי חובות גבוהים בכרטיסי אשראי.

בנוסף לריבית הנמוכה יותר, בחלק מהמקרים ניתן לבחור טווח לפירעון ההלוואה, ותשלומים חודשיים שיתאימו לצרכי התקציב הנוכחיים של המלווה.

שיקולי עלות פירעון ההלוואה

יש להוסיף את העלות הכוללת של פירעון הלוואה לכל מטרה, כולל שיעורי הריבית והעמלות הנלוות, לפני קבלת ההחלטה על נטילת ההלוואה. חשוב גם להשוות בין הסוגים השונים של ההלוואות הזמינות על מנת לוודא בחירת הלוואה בתעריף הנמוך ביותר האפשרי. 

במקרה של קשיים בעמידה בתשלום ההוצאות ותשלום החובות הנוכחיים, נטילת הלוואה לכל מטרה עלולה להחמיר את המצב, אלא אם כן המטרה היא איחוד חובות קיימים. חשוב לקחת בחשבון תמיד את היכולת לעמוד בהחזר תשלומי ההלוואה, כלומר, לחשב את התשלומים החודשיים ולהכניס אותם לתקציב החודשי הכולל.

בכל מקרה של ספק, מומלץ לקבל ייעוץ של איש מקצוע מומחה בתחום, כדי לוודא שההתנהלות הכלכלית החדשה תאפשר פתיחה בחיים חדשים נטולי חובות כבדים, ותוביל לצמיחה כלכלית ואישית איתנה.

נושאים קשורים
בעקבות החשיפה של הרשות לתחרות בעלי ביטוח בריאות פרטי זוכים להחזרים בגבוה אלפי שקלים בשנה לחשבון הבנק

המספרים מוכיחים: רוב הישראלים בני 30 עד 65, מבזבזים מדי שנה אלפי שקלים על כיסויים כפולים ומיותרים בביטוחי הבריאות הפרטיים. הממצאים הקשים שנחשפו לאחרונה ע"י הרשות לתחרות, הובילו לרפורמה שמאפשרת לכם להשאיר בכיסכם אלפי שקלים.