הלוואה כנגד פנסיה: כל מה שחשוב לדעת

תוכן עניינים

מעטים האנשים שמתכננים במודע מצב של היקלעות לחובות או מצב כלכלי ירוד. אבל קיימים בהם חובות שנשכחו, או שאנשים אינם מודעים להם, מצטברים לסכומים גבוהים. חובות אלו עלולים גם להצטבר כתוצאה מתשלום שלא נפרע ונשכח, שצבר קנסות וריביות גבוהות בגין העיכוב בתשלום. 

קיימים גם מקרים שבהם משפחות אינן מתנהלות נכון מהבחינה הכלכלית, ונקלעות לחובות כבדים. אחת השיטות לסגירת חובות אלו היא נטילת הלוואה כנגד פנסיה או קרן השתלמות. אם אתם זקוקים להלוואה, חשוב לבחון היטב את האפשרויות כדי להבין מתי אפשר לפנות לחברת האשראי או לבנק, כי אנשים רבים אינם מודעים לתנאים המשתלמים ביותר שזמינים עם הלוואות כנגד חסכונות פנסיוניים.

בוחנים את כל האפשרויות ומקבלים החלטה חכמה

חשוב להבין שלחוסכים ועמיתים בקרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים וקופות גמל, יש את הזכאות לקבל הלוואות בתנאים משתלמים במיוחד, שמוענקים להם כנגד כספי החיסכון שנצברו להם, ושמשמשים כבטוחה להשבת סכום ההלוואה. 

לכן לפני שאתם בוחנים כל אפשרות אחרת, כדאי שתקבלו ייעוץ ממומחה בתחום, שיסביר לכם את כדאיות פתיחה בהליך הלוואה כנגד פנסיה. חשוב להבין שהריביות נמוכות באופן משמעותי באפשרות הלוואה כנגד קרן הפנסיה, בהשוואה לריביות הכרוכות בהלוואה מהבנק או מחברת האשראי. 

היבט נוסף שחשוב לתת עליו את הדעת הוא שההלוואות כנגד קרן הפנסיה מקנות פטור מחתימת ערבים להלוואה, אין צורך להציב בטחונות לפירעון ההלוואה, ואין קנסות במקרה של פירעון מוקדם.

התנאים והיתרונות בהליך הלוואה כנגד פנסיה

במקרים רבים, התנאים והריבית בהלוואה כנגד פנסיה הם טובים ונוחים יותר מהתנאים המוצעים על ידי הבנקים, חברות האשראי, חברות הביטוח או שוק ההון. 

בהליך נטילת הלוואה על חשבון כספי הפנסיה או קרן ההשתלמות החוסכים מרוויחים פעמיים: הם נהנים מהאפשרות להמשיך להחזיק את החיסכון, אשר כולל הטבות מס ייחודיות שמוענקות לחוסכים על ידי הממשלה בקרנות הפנסיה, קרנות ההשתלמות וקופות הגמל, וגם מקבלים הלוואה בריבית משתלמת.

היבט נוסף שחשוב לתת עליו את הדעת הוא שיטת ההחזרים והאפשרות להתחיל לפרוע את ההלוואה, בחלק מהמקרים, רק בפרק זמן של שנה ממועד קבלת ההלוואה, או בפרק זמן קצר יותר, ללא פגיעה בזכויות החוסכים.

האינטרסים של חברות שמנהלות קרנות פנסיה

היתרון המשמעותי שמגיע עם אפשרות הלוואה כנגד פנסיה הוא שהכספים שנצברו בקרן, הם הערובה להשבת סכום ההלוואה. זוהי רמת סיכון נמוכה ביותר שהגופים שמפעילים את קרנות הפנסיה נוטלים, ולכן הם מציעים לחוסכים סכומי הלוואות משמעותיים, בתנאי ריבית נמוכה. 

בנוסף, כל ארגון שמנהל קרנות פנסיה, מעוניין שהלקוחות שלו יישארו אצלו, במקום שיפנו עם בקשות להלוואות מהבנקים או מגופים חוץ בנקאיים.

גובה ההלוואה שניתן לבקש

בהתאם לסכום החיסכון הקיים בקרן הפנסיה, ובמקרה שהקרן אינה נזילה, החוסכים יכולים לקבל הלוואה בשיעור שנע בין שלושים לחמישים אחוזים מהסכום, ועד לשיעור של שמונים אחוזים בקרנות השתלמות נזילות.

בכל הנוגע לתקופת החזר ההלוואה, התקנות מאפשרות הענקת הלוואות לפרק זמן של עד שבע שנים, עם סכום מקסימלי של שלושים אחוזים מכספי התגמולים שנצברו בקרן הפנסיה.

אז כן, אפשר לקבל היום הלוואה כנגד פנסיה בתנאים המשתלמים ביותר, ואנשים רבים כבר מימשו את זכאותם לקבלת הלוואה כנגד הכספים שנצברו בקרן, כשההפקדות ההפקדות בקרן וצבירת התשואות, ממשיכות להתבצע כרגיל.

חשיבות ההתנהלות הנכונה

המומחים בתחום מלווים אתכם בתהליך המורכב, ודואגים לטפל בכל שלב, כולל מילוי הטפסים הנדרשים, הכנת ההפניות שנדרשות למס הכנסה, והצגת המסמכים הנדרשים מהמוסד לביטוח לאומי. 

למותר לציין, שתקבלו שירות שכולל דאגה לכל ההתנהלות והבקרה השוטפת, על מנת לייעל ולהאיץ את התהליך. חשוב להפנים גם שהמומחים בתחום מתנהלים ישירות מול נציגי קרנות הפנסיה, מה שמאפשר לכם ליהנות משירות אישי והליך קצר מהרגיל.

הלוואה כנגד פנסיה מתבצעת רק עם ליווי וייצוג של המומחים בתחום!

בכל עת, תוכלו לקבל עדכונים ופרטים על התנהלות בקשת ההלוואה שלכם, לאשר כל פעולה בטרם ביצועה, ולהיות רגועים ובטוחים שהתהליך מטופל באופן המקצועי והטוב ביותר, עד להשלמתו וקבלת הלוואה כנגד פנסיה, בתנאים מעולים. 

הנקודה שחשוב להפנים היא שמומלץ לא להמתין ולא לנסות להתנהל לבד בתהליך, כדי להימנע מטעויות שעלולות להיות יקרות. פנו עוד היום למומחים בתחום שייעצו לכם וילוו אתכם עד להשגת ההלוואה המשתלמת ביותר.

נושאים קשורים
בעקבות החשיפה של הרשות לתחרות בעלי ביטוח בריאות פרטי זוכים להחזרים בגבוה אלפי שקלים בשנה לחשבון הבנק

המספרים מוכיחים: רוב הישראלים בני 30 עד 65, מבזבזים מדי שנה אלפי שקלים על כיסויים כפולים ומיותרים בביטוחי הבריאות הפרטיים. הממצאים הקשים שנחשפו לאחרונה ע"י הרשות לתחרות, הובילו לרפורמה שמאפשרת לכם להשאיר בכיסכם אלפי שקלים.