ניוד קרנות השתלמות: חשיבות ההתנהלות הנכונה

תוכן עניינים

במקרים רבים, ניוד קרן השתלמות לקרן אחרת עשויה למנף את הרווח מכספי החיסכון, אבל בחלק מהמקרים, התוצאות שיתקבלו מהתהליך עלולות להיות הפוכות. לכן חשוב להבין מתי מומלץ לבצע צעד של ניוד קרנות השתלמות, מהם ההיבטים שיש להציב עליהם את הדגש, וכיצד להתנהל נכון.

ניוד קרנות השתלמות, במיוחד במקרים בהם מתברר שדמי הניהול בקרן הנוכחית גבוהים מדי, הוא תהליך אפשרי בהחלט לאנשים שמבקשים לשלם דמי ניהול נמוכים יותר, או לשפר את ביצועי הקרן שלהם, או למנף את כספי החיסכון שנצברו. 

מאמר זה מציג את אפשרויות ההתנהלות הנכונות, בחירה מבין הקרנות השונות, וזיהוי הקרן החדשה אשר גובה דמי ניהול נמוכים יותר, ויכולה להניב תשואות טובות יותר.

המקרים בהם מתעורר הצורך בניוד קרנות השתלמות

סיבות רבות מובילות חוסכים לבצע תהליך ניוד קרנות השתלמות, אבל קיימות חמש סיבות עיקריות שמניעות אנשים לבצע את התהליך:

  1. העדר שביעות רצון מדמי הניהול היקרים הנגבים מהחוסכים לניהול קרן ההשתלמות.
  2. העדר שביעות רצון מאופן ניהול כספי החיסכון בקרן ההשתלמות.
  3. העדר התאמה בין אפיק החיסכון הפנסיוני לבין ההעדפות או הצרכים של החוסך.
  4. סירוב הארגון שמנהל את קרן ההשתלמות לאשר הלוואה בתנאים מועדפים.
  5. העדר שביעות רצון מהשירות שניתן על ידי נציגי קרן ההשתלמות.

יתרונות ניוד קרנות השתלמות

משרד האוצר קיבל החלטה לפתוח את שוק החיסכון הפנסיוני לתחרות, מה שהוביל את הארגונים שמנהלים מוצרי חסכונות, קרנות השתלמות ואפיקי השקעות שונות, להתחרות ביניהם על הלקוחות. המצב התחרותי פועל לטובת הצרכנים, מכיוון שהם יכולים ליהנות מתנאים משופרים, כולל דמי ניהול משתלמים, שביעות רצון מאופן הניהול של נציגי החברות, ורמת שירות לקוחות משופרת. 

משרד האוצר חוקק גם חוק שמאפשר העברת כספים מקרנות השתלמות למוצרים פנסיוניים, כדי להמיר את כספי החיסכון לפנסיה חודשית, כך שניתן יהיה ליהנות מפנסיה משתלמת יותר. אפשרות ניוד קרנות השתלמות מקנה לחוסכים גמישות מקיפה שמאפשרת להם לבחון את אפשרויות ניצול כספי החיסכון שלהם באופן שמותאם לצרכיהם האישיים.

תהליך ניוד קרנות השתלמות

בבחינת קרן השתלמות חדשה אליה ניתן לנייד קרן קיימת, חשוב להתחיל עם השוואה בין התנאים המוצעים על ידי הקרנות השונות. 

זוהי בדיקה שחשוב לבצע ביסודיות, כדי להבין את התחום לעומק, או לקבל ייעוץ של סוכן פנסיוני מיומן, שבקיא בתהליך ביצוע השוואות בין קרנות ההשתלמות, עם שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, כך שתוכלו להבין את האפשרות הטובה ביותר לשיפור תנאי ניהול קרן ההשתלמות שלכם.

היבטים שיש לקחת בחשבון בתהליך ההשוואה בין הקרנות השונות

יש להבין שאיש מקצוע מומחה בתחום בקיא בהליכים הנדרשים להתייחסות למכלול ההיבטים הנדרשים לשם ביצוע השוואה יעילה. בין היתר, התהליך כולל:

  • בחינת דמי הניהול המוצעים על ידי החברות השונות;
  • תשואות שמתקבלות בפרקי זמן שונים;
  • המוניטין של חברות ניהול קרנות ההשתלמות;
  • מדד שארפ, אשר בוחן את הסיכונים שהחברות השונות לוקחות על מנת להשיג את התשואות;
  • היקף הנכסים;
  • והיבטים חשובים רבים אחרים שנלקחים בחשבון.

פניה לקרן השתלמות חדשה

בתום תהליך ההשוואה וקבלת ההחלטה על אפיק הולם לניוד קרן השתלמות, יש למלא את הטפסים המתאימים ולהגיש אותם לחברה שאליה החוסכים מעוניינים לנייד את קרן ההשתלמות שלהם. איש מקצוע מומחה בתחום מסייע גם בשלב זה של מילוי נכון של הטפסים והגשתם בשמכם לקרן המתאימה. 

בכל מקרה של ספק, כלומר, כשהחוסכים אינם בטוחים במאת האחוזים שהם מעוניינים לבצע את המעבר לקרן אחרת, או שנציגי החברה שמנהלת את הקרן הנוכחית, מציעים להם תנאים משופרים, חשוב להבין שניתן להתחרט על המהלך בתוך פרק זמן של 18 ימי עסקים, ולבטל הליך ניוד קרנות השתלמות.

האם יש צורך לשלם על ניוד קרנות השתלמות?

חשוב להבין שהתקנות שנקבעו על ידי משרד האוצר בכל הנוגע לניוד קרנות השתלמות, נחקקו במטרה לעודד תחרות בין הארגונים שמנהלים קרנות השתלמות, ולכן התהליך זמין לחוסכים ללא תשלום. 

אין צורך לשלם קנסות, עמלות, דמי יציאה או כל עמלה אחרת. האמת היא שתהליך זה גם אינו כרוך בתשלום מס, אבל בחלק מהמקרים החוסכים יכולים פשוט להחליף אפיק השקעה אצל אותה חברה שמנהלת את הקרן הנוכחית, וגם במקרה זה, ניוד קרן ההשתלמות אינו כרוך בתשלום וניתן לבצע אותו בכל שלב, עם הגשת הבקשה המתאימה.

נושאים קשורים
בעקבות החשיפה של הרשות לתחרות בעלי ביטוח בריאות פרטי זוכים להחזרים בגבוה אלפי שקלים בשנה לחשבון הבנק

המספרים מוכיחים: רוב הישראלים בני 30 עד 65, מבזבזים מדי שנה אלפי שקלים על כיסויים כפולים ומיותרים בביטוחי הבריאות הפרטיים. הממצאים הקשים שנחשפו לאחרונה ע"י הרשות לתחרות, הובילו לרפורמה שמאפשרת לכם להשאיר בכיסכם אלפי שקלים.