ביטוח חיים למשכנתא: ההגנה הטובה ביותר

תוכן עניינים

פוליסת ביטוח חיים יכולה לשלם את המשכנתא ולהבטיח את ההגנה על בני משפחתכם, וההחלטה על רכישת פוליסת ביטוח חיים מושפעת לרוב מאבן דרך חשובה בחיים.
כשזוגות נישאים או הופכים להורים, למשפחתם נוספים אנשים חדשים שתלויים בהם בכל הנוגע לביטחונם הכלכלי, אבל ביטוח חיים נכנס לתמונה גם כאשר אנשים לוקחים על עצמם התחייבות כספית גדולה כמו רכישת בית.
רכישת פוליסת ביטוח חיים למשכנתא היא שיטה אמינה לביסוס יציבות כלכלית ואפשרות הבטחת העתיד הכלכלי היציב של בני המשפחה. הפוליסה מאפשרת לשלם את החובות הכספיים שנותרו בתשלומי המשכנתא, בכל מקרה של תאונה שמונעת מרוכש הפוליסה להמשיך לפרנס את בני ביתו ולעמוד בתשלומי המשכנתא, או חלילה לאחר פטירתו.

למה לקנות ביטוח חיים למשכנתא?

הסיבה הבסיסית ביותר שמובילה אנשים רבים לרכוש פוליסת ביטוח חיים היא הסיוע בהגנה כלכלית על בני משפחתם, במקרה שהתרחיש הגרוע ביותר מתרחש: מוות. מה יקרה לבן או בת הזוג או לבני משפחה אחרים שתלויים במפרנס העיקרי במשפחה, במקרה של פטירתו? האם הם יהיו בטוחים כלכלית? האם הם יוכלו להמשיך לשלם את תשלומי המשכנתא?


אחד מהיתרונות הרבים שביטוח חיים מציע הוא הגנה על משכנתא, שיכולה לעזור לבני המשפחה להישאר בביתם ולסייע במניעת עומס כלכלי נוסף. בעוד שכל פוליסות ביטוח החיים משלמות קצבת מוות למוטב – כסף שיכול לשמש לתשלום המשכנתא – ישנם משתנים רבים אחרים שיש לקחת בחשבון בבחירת הפוליסה המתאימה לצרכים המשפחתיים.

ביטוח חיים לתקופות

פוליסת ביטוח חיים לתקופה קצובה מספקת הגנה לתקופה מוגדרת, כגון 10, 15, 20 או 30 שנים, כל עוד משולמים תשלומי הפרמיה הקבועה. בהתאם למועד רכישת פוליסת חיים לתקופות, היא יכולה להציע הגנה לתקופה בחיים שבה למבוטח יש הכי הרבה הוצאות משק בית משפחתיים.


כמו כן, אנשים רבים בוחרים בביטוח חיים לתקופות בקנה אחד עם משך החזר תשלומי המשכנתא שלהם.

ביטוח חיים קבוע

פוליסת ביטוח חיים קבועה מציעה הגנה לכל החיים ומגיעה במגוון וריאציות. האחד הוא ביטוח חיים שלמים, שנשאר במקום עם פרמיה מובטחת כל עוד התשלומים נמשכים. אם המבוטח מעוניין גם בגמישות להתאמת הפרמיה והטבת הפטירה במקרים בהם נסיבות החיים משתנות, ביטוח חיים קבוע הוא בחירה הולמת.


כך, לדוגמא, אם בשלב מאוחר בחיים, המבוטח מחליט שהוא מעוניין להשקיע יותר בעסק שלו או לבצע עסקת נדל"ן, פוליסת ביטוח חיים קבוע מאפשרת את הגמישות הנדרשת בגיוס הטבת הפוליסה לכיסוי הוצאות נוספות אלו.

איך מתנהל תהליך שימוש בביטוח חיים כדי לשלם את המשכנתא?

פוליסת ביטוח חיים לפוליסת הגנה על משכנתא היא מיועדת בעיקר להחזר חובות משכנתא ועלויות נלוות במקרה של פטירת הלווה. פוליסות אלו שונות מפוליסות ביטוח חיים מסורתיות מכיוון שהן מוצמדות ספציפית למשכנתא.


פוליסות אלו נבדלות גם מביטוח המשכנתא שלעיתים קרובות הגופים הלווים דורשים את רכישתו. ביטוח חיים למשכנתא משלם את הסכום המגיע למלווה בלבד; במקרה של תאונה או פטירת הלווה, הכסף יעבור ישירות למלווה.


הפרמיות הן בדרך כלל חלק מתשלומי המשכנתא החודשיים, והגופים המלווים מאפשרים לבטל כיסוי כזה כאשר יש כמות מסוימת של הון עצמי, וקיימת ערובה להשבת יתרת ההלוואה באמצעות מכירת הבית.

פוליסת ביטוח חיים מאפשרת לא רק יציבות כלכלית, אלא גם הגנה על המשכנתא

הבית הוא יותר ממבנה עם גג. זהו המקום שבו בני המשפחה גדלים, והחיים מתפתחים. לכן זה רק הגיוני לנקוט בצעדים משמעותיים להגנה על הבית מפני כל תרחיש בלתי צפוי. איש מקצוע מומחה בתחום יסייע לכם לבחור את כיסוי ביטוח החיים שיתאים ביותר לצרכים שלכם. הנה כמה יתרונות חשובים שמגיעים עם רכישת ביטוח חיים למשכנתא:

  • יתרת הסכומים שנותרו לתשלום בהלוואת המשכנתא תהיה מוגנת על ידי שילוב של פוליסת ביטוח חיים אחת או שתיים.
  • שימוש בביטוח חיים להגנה על משכנתא יכול להקל על הסיכון שמישהו מבני המשפחה יישאר עם נטל כלכלי בלתי ניתן לניהול. אנשים רבים רוצים להגן על ביתם עבור יקיריהם אך אינם בטוחים איזה סוג של ביטוח חיים לרכוש.
  • התאמה אישית של הכיסוי הנרכש עשויה לספק הגנה לטווח קצר כאשר סכום המשכנתא הוא הגבוה ביותר, או לספק הגנה לטווח ארוך שתכסה את כל משך תקופת תשלומי המשכנתא.
נושאים קשורים
בעקבות החשיפה של הרשות לתחרות בעלי ביטוח בריאות פרטי זוכים להחזרים בגבוה אלפי שקלים בשנה לחשבון הבנק

המספרים מוכיחים: רוב הישראלים בני 30 עד 65, מבזבזים מדי שנה אלפי שקלים על כיסויים כפולים ומיותרים בביטוחי הבריאות הפרטיים. הממצאים הקשים שנחשפו לאחרונה ע"י הרשות לתחרות, הובילו לרפורמה שמאפשרת לכם להשאיר בכיסכם אלפי שקלים.