מס על השכרת דירה – איך לחסוך בתשלום המס

תוכן עניינים

במציאות שבה ישראלים רבים מחזירים בדירות להשקעה – ובעקבות הזינוק במחירי השכירות ברחבי הארץ – רבים מאיתנו נדרשים להתמודד עם תשלום מס על השכרת דירה. אומנם קיים פטור רחב על תשלום מס – אך לא כולם עומדים בתנאי הפטור ולא כולם מודעים לאפשרויות השונות העומדות בפני משכירי דירות.

ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על תשלום מס על השכרת דירה – ואת כל הדרכים שבהן תוכלו לחסוך בתשלום המס (בצורה חוקית והגונה לגמרי, כמובן).

החוק בארץ קובע כי בעת השכרה דירה ניתן לבחור בתשלום מס לפי שלושה מסלולים שונים. משכיר הדירה יכול לבחור לשייך את הדירה לאחד המסלולים לפי בחירתו – ומי שמכיר מספר דירות שונות יכול לשייך כל אחת מהן למסלול אחר.

המסלול הראשון: פטור ממס

מי שמשכיר דירה אחת (או מספר דירות) בסכום של עד 5,196 ש"ח בחודש – יכול לקבל פטור מלא מתשלום מס על השכרת דירה. מי שמשכיר דירה או דירות בסכום שבין 5,196 ש"ח ועד 10,392 ש"ח בחודש – יכול לקבל פטור חלקי ממס.

חישוב הפטור החלקי:

  1. בתור התחלה אנו לוקחים את סכום ההכנסה מהשכרת דירות ומפחיתים ממנו 5,196 ש"ח. הסכום שקיבלנו הוא הסכום העודף מעל תקרת הפטור.
  2. לאחר מכן אנחנו מחסרים מתוך 5,196 ש"ח את הסכום העודף מעל תקרת הפטור (הסכום שקיבלנו בשלב הקודם). הסכום שקיבלנו הוא הסכום שיהיה פטור ממס.

דוגמה:

  1. גברת כהן משכירה דירה למגורים תמורת 8,000 ש"ח בחודש. 8,000-5,196=2804 ש"ח. הסכום העודף הוא 2,804 ש"ח.
  2. נפחית את הסכום העודף מתוך 5,196. כלומר ,5,196-2,804=2,392 ש"ח.

במקרה הזה, יינתן פטור ממס על 2,392 ש"ח מתוך הסכום.

חשוב לציין שהפטור יוענק רק לדירות שמושכרות לצורך מגורים – ולא לדירות שמושכרות לעסקים. הפטור לא יוענק במקרה שהדירה מושכרת לחברה בע"מ – אלא רק במקרה של דירות שמושכרות לאזרחים פרטיים. כמו כן, בניגוד לשאר המסלולים – מסלול הפטור נקבע בהתאם לסך כל הדירות המושכרות ולא באופן נפרד לכל דירה.

המסלול השני: תשלום מס של 10 אחוזים

המסלול השני שקיים בחוק הישראלי הוא תשלום מס קבוע של 10 אחוזים מתוך ההכנסה מהשכרת הדירה. חיסרון משמעותי של מסלול זה הוא העובדה שהוא לא מאפשר לנו לקזז את ההוצאות שהוצאנו על השכרת הדירה כנגד ההכנסות.

המסלול השלישי: חישוב המס על השכרת דירה כעסק

המסלול השלישי מאפשר לנו להתייחס להשכרת הדירה כאל הכנסה נוספת – וכך לשלם עליה מס הכנסה בצורה רגילה. כלומר, אם אנחנו משתכרים בחודש 20,000 ש"ח ומשכירים דירה תמורת 10,000 ש"ח בחודש – לפי תנאי המסלול השלישי נשלם מס הכנסה על הכנסה חודשית של 30,000 ש"ח בהתאם למדרגות המס הקבועות בחוק.

המסלול השלישי מאפשר לנו לקזז כנגד ההכנסה הוצאות שהוצאנו לצורך השכרת הדירה – כמו למשל הוצאות לשכירת עורכי דין, הוצאות שמאות או הוצאות שיפוצים ותיקונים.

נושאים קשורים
בעקבות החשיפה של הרשות לתחרות בעלי ביטוח בריאות פרטי זוכים להחזרים בגבוה אלפי שקלים בשנה לחשבון הבנק

המספרים מוכיחים: רוב הישראלים בני 30 עד 65, מבזבזים מדי שנה אלפי שקלים על כיסויים כפולים ומיותרים בביטוחי הבריאות הפרטיים. הממצאים הקשים שנחשפו לאחרונה ע"י הרשות לתחרות, הובילו לרפורמה שמאפשרת לכם להשאיר בכיסכם אלפי שקלים.