ביטוח רכב לנהג צעיר

תוכן עניינים

מבחינת הורים רבים, ההתרגשות של מתבגר שמקבל את רישיון הנהיגה שלו, מהולה במקרים רבים בדאגה. לנהגים צעירים רבים יש ניסיון נהיגה מועט, הם מוגדרים בסיכון גבוה לתאונות, ולכן מטבע הדברים, דאגת הבטיחות היא הדאגה העיקרית שמעסיקה את רוב ההורים.


אבל גם שיקולים אחרים חשובים לא פחות, כמו עלות ביטוח רכב לנהג צעיר, והשלכות החבות הכלכלית של בעיות נהיגה של נהג מתבגר או צעיר, מעסיקות הורים רבים, ומאמר זה מסביר איך להתמודד עם השלכות הבטיחות שמגיעות עם רישיון הנהיגה של ילד צעיר בבית.

אבל תחילה חשוב להבין את ההגדרה לנהג צעיר

מבחינת חברות הביטוח נהג צעיר הוא נהג שגילו מתחת לגיל 24. בקטגוריית נהגים צעירים זו, ישנן שכבות גיל שונות אשר עשויות להשתנות מחברה לחברה. ככלל, מדרגת הגיל היקרה ביותר היא מגיל 16 ו-9 חודשים עד גיל 21, ובין הגילאים 21 ל-24, הפרמיות יורדות מעט.

חברות ביטוח רבות מציעות היום פוליסות ייחודיות שמותאמות לנהגים צעירים. זהו פתרון זול יותר לביטוח נהגים צעירים שעלולים לנהוג באופן תדיר וספונטני, ולכן פוליסות אלו הפכו לאפשרות מבוקשת על ידי הורים רבים.

לפני קבלת רישיון הנהיגה מומלץ ליצור קשר עם סוכן הביטוח

סוכן הביטוח או נציג חברת הביטוח מסבירים להורים באופן ברור את העלויות הכרוכות בביטוח נהג צעיר. החדשות הטובות הן שככל שעם כל שנה, תעריפי הביטוח ירדו – בתנאי שלנהג הצעיר יש היסטוריית נהיגה חיובית.

חברות ביטוח רבות מציעות הנחות או פרמיות מופחתות של ביטוח רכב לנהג צעיר למתבגרים שעוברים קורס הכשרת נהיגה מארגון מוסמך. לכן מומלץ לשתף את הנהג הצעיר בדיון על ביטוח רכב לנהג צעיר, ולדבר איתו על הקשר בין נהיגה במכונית לבין האחריות הנלווית, כולל עלויות הביטוח. 

מומלץ להסביר את המלצות הנהיגה הבטוחה ולחזק את ההשלכות החמורות של עבירות נהיגה או תאונות, לרבות הגדלת עלות הביטוח.

בחירת חברת הביטוח המתאימה

במקרים רבים, כשהורים מצרפים את הנהג הצעיר לפוליסת ביטוח הרכב שלהם, הם משלמים פחות על תעריפי הביטוח בהשוואה לרכישה נפרדת של פוליסת ביטוח רכב לנהג צעיר. עם ביטוח מכונית המתבגר בחברת הביטוח שבה ההורים מבוטחים, הם עשויים להיות זכאים גם להנחת שני רכבים בבית. 

יחד עם זאת, כל חברת ביטוח מתמחרת באופן שונה את הפוליסות לנהגים צעירים, לכן מומלץ לבדוק היטב את התחום, להשוות את המחירים המוצעים על ידי חברות הביטוח השונות, כדי לוודא שאתם מוצאים את הפוליסה הטובה והמתאימה ביותר לכם ולמתבגר שלכם.

בחירת המכונית המתאימה לנהג צעיר

חשוב להבין את האופן בו חברת הביטוח מקצה נהגים למכוניות. בחלק מחברות הביטוח, נציגי החברות משווים בין הנהג הצעיר, שנחשב בסיכון גבוה מבחינת הביטוח, ולכן עלות הביטוח תהיה גבוהה יותר, לבין הרכב שהכי יקר לבטח. לכן במידת האפשר, מומלץ להקצות למתבגר את המכונית הכי פחות יקרה, אבל יחד עם זאת, לוודא שזאת גם המכונית הכי בטוחה.

שימו לב שעם סוג זה של הסדר לא יכולים להיות חריגים; המתבגר חייב לנהוג רב במכונית שהוקצתה לו, גם במקרה חירום. אם המתבגר מעורב בתאונה עם מכונית שאינה רשומה בפוליסת ביטוח רכב לנהג צעיר, יתכן שיוטלו קנסות והפרמיות עשויות לעלות.

הגדלת תעריף ביטוח החובה להשגת הגנה טובה יותר

במקרה בו הנהג הצעיר נקלע, חלילה, לתאונה, הסכום המינימלי הנקוב בפוליסה לא יספיק להגנה מלאה מפני תביעות. לכן מומלץ לרכוש פוליסת ביטוח חובה לרכב בתעריפים גבוהים יותר, למקרה בו המתבגר יימצא אשם בנהיגה רשלנית, והנזקים יחרגו ממגבלות פוליסת הביטוח. 

במצב זה, ההורים יישאו באחריות כלכלית ויהיו חשופים לתביעה בביל המשפט, על סכומים שאינם מכוסים במסגרת ביטוח הרכב.

הגדלת סכום ההשתתפות העצמית 

ככל שסכום ההשתתפות העצמית של המבוטח בפוליסת הביטוח גבוה יותר, כך ניתן לחסוך יותר כסף בפרמיה, לכן מומלץ להגדיל את סכום ההשתתפות העצמית מהסכום המינימלי הנדרש, ואפילו לשקול להשתמש בסכומי הכסף שנחסכו על מנת להגדיל את סכום ביטוח החובה לרכב.

עם הלהיטות של הנהג הצעיר להתחיל לנהוג, עלות על ההגה, חשוב לבדוק את כל האפשרויות מבעוד מועד. חקירה מראש של האפשרויות הטובות ביותר עשויה להוביל לחסכון משמעותי ותאפשר גם להורים וגם לנהג הצעיר להיות רגועים ובטוחים שכל, או רוב הסיכונים האפשריים מכוסים.

נושאים קשורים
בעקבות החשיפה של הרשות לתחרות בעלי ביטוח בריאות פרטי זוכים להחזרים בגבוה אלפי שקלים בשנה לחשבון הבנק

המספרים מוכיחים: רוב הישראלים בני 30 עד 65, מבזבזים מדי שנה אלפי שקלים על כיסויים כפולים ומיותרים בביטוחי הבריאות הפרטיים. הממצאים הקשים שנחשפו לאחרונה ע"י הרשות לתחרות, הובילו לרפורמה שמאפשרת לכם להשאיר בכיסכם אלפי שקלים.