הוזלת ביטוחי חיים

תוכן עניינים

מרבית הישראלים – ובהם כל בעלי המשכנתאות – משלמים בכל חודש את תשלומי ביטוח החיים. מדובר באחת מפוליסות הביטוח הנפוצות ביותר – והיקרות ביותר. אולם מעטים יודעים שביכולתם להוזיל את ביטוחי החיים בצורה מיידית ומשמעותית – בחיסכון שיכול להגיע גם לעשרות אחוזים.סיכמנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על הוזלת ביטוח החיים – ואת כל המידע שצריך כדי לממש אותה בהקדם.

מה הוא ביטוח חיים?

פוליסת ביטוח חיים מעניקה לנו כיסוי ביטוח במקרה של מוות – או במקרה של אובדן כושר עבודה (מצב שבו בעקבות פציעה, נכות או מחלה אין ביכולתנו להמשיך לעבוד). אנחנו משלמים על ביטוח החיים בצורה חודשית – והוא נכנס לתוקף במקרה של תמותה או מחלה בדמות תשלום חד פעמי או קצבה חודשית.

בכל לקיחה של הלוואת משכנתא אנו נדרשים לרכוש פוליסת ביטוח חיים נוספת – ביטוח חיים למשכנתא. מטרת ביטוח החיים למשכנתא היא להבטיח פירעון של המשכנתא לבנק במקרה של מוות או אובדן כושר עבודה.

הרפורמה בביטוח החיים

בשנת 2019 החליטה המדינה על רפורמה מקיפה בביטוח החיים – שנועדה להוזיל את תשלומי ביטוח החיים בישראל. הסיבה לרפורמה היא העלייה בתוחלת החיים וכן השיפור ביכולות הרפורמה בארץ – שהובילו לעדכון הטבלאות האקטואריות שעל בסיסן מחושבים התשלומים החודשיים של פוליסות הביטוח. הרפורמה נכנסה לתוקף בשנת 2019 – כך שפוליסות ביטוח שנרכשו אחרי אותה שנה כבר כוללות בתוכן את ההוזלה.

תהליך הוזלת ביטוח החיים

גם מי שרכש פוליסות ביטוח חיים לפני שנת 2019 יכול לפתוח כיום פוליסה חדשה – ולבטל את הפוליסה הישנה. ניתן לבצע את התהליך הזה ללא תשלום קנס כלשהו – וכך לחסוך בצורה ניכרת בסכום התשלום החודשי.

החיסכון בעקבות ההוזלה עשוי להגיע לעשרות אחוזים. מכיוון שסכום התשלום על פוליסות ביטוח חיים עשוי להגיע למאות ולאלפי שקלים בחודש – מדובר בהוזלה משמעותית ביותר שמסתכמת בסכומי כסף ניכרים.

למי מתאים תהליך הוזלת ביטוח חיים?

כאמור, תהליך הוזלת ביטוח החיים מתאים לכל מי שפתח פוליסות ביטוח חיים לפני שנת 2019. 

למי לא מתאים תהליך הוזלת ביטוח חיים?

אם מצבכם הרפואי התדרדר מאז פתיחת פוליסת ביטוח החיים הישנה – החלפתה בפוליסת ביטוח חדשה עלולה להוביל להגדלת הסכום החודשי שאתם משלמים. זאת מכיוון שתשלומי ביטוח החיים תלויים במצבו הבריאותי של המבוטח – וחברות הביטוח דורשות תשלומים מוגדלים מאנשים שמצבם הרפואי אינו מיטבי ומתמודדים עם מצבים רפואיים מורכבים. במקרים מסוימים חברות הביטוח אף יסרבו לפתוח פוליסות ביטוח חיים למבוטחים במצב רפואי רעוע.

לכן, תהליך הוזלת ביטוח חיים מתאים אך ורק למי שמצבו הרפואי נשאר קבוע או השתפר מאז פתיחת הפוליסה הישנה.

נושאים קשורים
בעקבות החשיפה של הרשות לתחרות בעלי ביטוח בריאות פרטי זוכים להחזרים בגבוה אלפי שקלים בשנה לחשבון הבנק

המספרים מוכיחים: רוב הישראלים בני 30 עד 65, מבזבזים מדי שנה אלפי שקלים על כיסויים כפולים ומיותרים בביטוחי הבריאות הפרטיים. הממצאים הקשים שנחשפו לאחרונה ע"י הרשות לתחרות, הובילו לרפורמה שמאפשרת לכם להשאיר בכיסכם אלפי שקלים.